Po tym, jak chętnie podróżowałem poza Stanami Zjednoczonymi przez większą część mojego życia, w końcu mogłem to zrobić z wycieczką do Barcelony w Hiszpanii. Ponieważ reprezentowało to dla mnie po raz pierwszy za granicą, wiele się nauczyłem. Oto kilka wskazówek na wizytę w Barcelonie w Hiszpanii.

Widok Barcelony z pałacu narodowego

Głównymi wydatkami na podróż w dowolnym miejscu samolotem to koszty taryfy samolotu i zakwaterowanie, gdy tam dotrzesz. Pierwszą rzeczą, która może być zaskoczeniem, jest to, że chociaż Europa jest znacznie dalej niż cokolwiek w Stanach Zjednoczonych, podróże w Stanach Zjednoczonych w wielu miejscach na wschodnim wybrzeżu są znacznie droższe. Nasze loty, które zostały zakupione dwa tygodnie przed lotem, wyniosły tylko 523 dolarów w obie strony (dla gospodarki). Porównaj to z lotem na Florydę, który może wynosić od 800 do 1000 USD. Inną rzeczą jest to, że raz w Europie podróże między miejscami docelowymi są dość przystępne. Szybkie wyszukiwanie przyniosły loty z Barcelony do Londynu, które wyniosły zaledwie 30 $ euro.

Waluta

Pieniądze są często czymś, co ludzie denerwują się podczas podróży za granicę. Euro jest oficjalną walutą 19 z 28 państw członkowskich Unii Europejskiej. W Seattle, gdzie przenieśliśmy się, znajduje się biuro wymiany walut. Chociaż zapłacisz nieco więcej z powodu opłat na lotnisku niż za pośrednictwem banku, wygodnie jest wiedzieć, że możesz wymienić trochę waluty i mieć w kieszeni euro po lądowaniu. W Hiszpanii, tuż za rogiem naszego mieszkania, był międzynarodowy bankomat, który pozwolił ci wypłacić pieniądze z banków z amerykańskich banków w postaci euro. Istnieje nawet aplikacja taksówkowa, która pozwala ci czekać i płacić za taksówki za pomocą konta bankowego, aby uniknąć konieczności przenoszenia pieniędzy w ten sposób. Płacenie euro jest jak użycie dolarów: są one w nominałach, podobnie jak dolary, z wyjątkiem tego, że 1 i 2 USD to monety.

Lot

Lecieliśmy do Seattle, Seattle do Amsterdamu i Amsterdamu do Barcelony. Dotarcie z Seattle do Amsterdamu zajęło 10 godzin, która jest nogą podróży, która najbardziej mnie martwiła. Wcześniej 6-godzinny lot był najdłuższym lotem, jaki zrobiłem! Doświadczenie lotu było zaskakujące na wiele sposobów. Przede wszystkim zaopatrzyliśmy się w przekąski i napoje podczas pobytu na lotnisku w Seattle, ponieważ nie zdawaliśmy sobie sprawy, jak dobrze cię nakarmili podczas lotu. Otrzymujesz menu trzech przystawek do wyboru bez żadnych opłat, a napoje (nawet piwo i wino!) Są również bezpłatne. Dali nam dwa posiłki w jedną stronę plus przekąski. Zemdlały również zatyczki do uszu, słuchawki i maskę oczu. (Jeśli chcesz podróżować w sposób zrównoważony i tworzyć mniej odpadów, nie bierz ich).

Kupiłem dość drogi zestaw (179 USD) słuchawek-hałasu, ponieważ pomysł słuchania hałasu samolotu przez 10 godzin, szczególnie podczas próby przespania, wydawał się bardzo nieprzyjemny. Jestem bardzo wdzięczny, że dokonałem tego zakupu i za lot międzynarodowy gorąco polecam tę inwestycję. Słuchawki Bose, które dostałem, są obsługiwane baterią i zasadniczo zmniejszone hałasu samolotu. Jeśli chcesz słuchać muzyki lub oglądać film w lot, słuchawki działają, abyś mógł usłyszeć to, czego słuchasz. Oczywiście bezprzewodowe wkładki douszne są teraz dość opłacalne i zajmują znacznie mniej miejsca. Niektóre z droższych modeli wkładek dousznych mają zdolności do ranowania hałasu.

W formie filmów i programów telewizyjnych było też dużo rozrywki podczas lotu, a nawet kilka gier (takich jak to, co umieścisz na telefonie) dla rozrywki. Obejrzałem kilka filmów, wstałem i chodziłem trochę (loty międzynarodowe są na dużych samolotach z przejściami po obu stronach) i próbowałem spać, a czas faktycznie upłynął szybciej, niż się spodziewałem.

Bariera językowa

Kiedy wylądowaliśmy, zabraliśmy taksówkę do naszego mieszkania, które znajdowało się w mieście L’Opi Hospitallet de Llobregat, około 20 minut na południowy zachód od Barcelony. Jego nazwa oznacza z grubsza „gościnność rzeki Llobregat” i pochodząca z miejsca zbycia setki lat temu. Na początku myślałem, że ten obszar był sąsiedztwem Barcelony, ale zrozumiałem, że to jego własne miasto. Jest uważany za przedmieście Barcelony.

Nikt z nas nie mówił po hiszpańsku, a ja wiedziałem tylko na tyle, aby zamówić moje poranne espresso, więc wszyscy denerwowaliśmy się barierą językową. Barcelona jest częścią Katalonii, która ogłosiła swoją niezależność od Hiszpanii w 2017 r., Chociaż ruch ten nie został uznany przez społeczność międzynarodową. Tożsamość katalońska jest bardzo silna, aw tym regionie wiele osób mówi po angielsku i hiszpańskim, ale głównie katalońskim. Język kataloński jest podobny do hiszpańskiego i francuskiego, ale nie jest wystarczająco blisko, aby ludzie, którzy znają te języki, były bardzo przydatne. Oznakowanie jest zarówno w katalońskim, jak i hiszpańskim.

Podszedłem do wielu transakcji, pytając „Habla Inglés?” co oznacza „Czy mówisz po angielsku?” w języku hiszpańskim lub „Parles Anglès?” po katalońskim. Chciałem przynajmniej spróbować mówić po hiszpańsku, które znałem i szanowałem ich kulturę. Znalazłem thnullnull